YouTube yeni bir reklam modelini devreye sokuyor

YouTube, Yeni Reklam Formatlarıyla Dikkat Çekiyor

YouTube uygulaması normal kullanımdaki reklam işleyişi ile zaman zaman gündeme geliyor. Daha önce süreleri uzatan ve aralara serpiştirilen reklamlar ile denemeler yapan firma, bu sefer de videonun en çok izlenen anlarını odağına alacak. Videonun en çok izlenen anının hemen sonrasında “Peak Points” adlı verilen yeni bir reklam formatı devreye girecek.

Şirket yeni reklam formatını New York’ta yaptığı Upfront sunumu sırasında açıkladı. Aslında bu reklam işleyişini TV’lerde izlediğimiz dizi ya da yarışma anlarına benzetebiliriz. Tam en heyecan verici anlarda giren reklamlar, Youtube tarafında ise en çok izlenen nokta ile bir araya getirilmiş.

Peak Points, YouTube videolarını analiz etmek ve en yüksek izleyici etkileşimine sahip olduğuna ya da duygusal olarak en etkili olduğuna inandığı anları belirlemek için Google’ın Gemini yapay zekasından yararlanacak. Bu anların belirlenmesinin ardından reklamın hemen yerleştirilmesi önerilecek.

Point Peaks sisteminin ana amacı aynı zamanda reklam verenlerin de en çok dikkat çeken ana ulaşabilmesini sağlamak. Böylelikle izleyicilerin yüksek duygusal durumlar yaşadığında, bunun reklamların daha iyi hatırlanmasına yol açtığına inanılıyor. Diğer taraftan izleyicilerin heyecan verici an sonrası reklamı izlemeye devam edeceklerine inanılıyor olsa da birçok kullanıcının reklamın bir an önce bitmesini isteyeceği için sistemi sinir bozucu bulma ihtimali var.

YouTube ayrıca bu etkinlikte başka bir reklam formatını daha duyurdu. Bu formatta ise kullanıcıların bir reklam sırasında, ilgili ürünlere göz atıp satın alabilecekleri, alışveriş yapabilecekleri bir akış düşünülüyor.

Related Posts

Emirates Hava Yolları’ndan 13 yıl aradan sonra bir ilk

Birleşik Arap Emirlikleri’nin (BAE) hava yolu şirketi Emirates, 2012 yılında askıya aldığı Suriye’nin başkenti Şam’a yönelik seferlerini, 16 Temmuz’da yeniden başlatacağını duyurdu.

Bakan Bayraktar duyurdu: TPAO, Hazar Denizi’ndeki Şafak-Asiman Doğalgaz Sahası’na ortak olacak

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, TPAO’nun, Hazar Denizi’nin Azerbaycan’a ait kısımlarında bulunan Şafak-Asiman Doğalgaz Sahası’na yüzde 30 payla ortak olacağını duyurdu.

Savaş biterse 3 milyar dolar bavula girer

Başta Rusya, Ukrayna ve Orta Doğulu olmak üzere İstanbul’da hazır giyim ticaretinin ve alım gruplarının kalbi konumundaki Laleli Bölgesi’nde,  işletmelerin gözü Rusya Ukrayna savaşını bitirecek barışta.

Emtia piyasalarında tarife belirsizliği etkisi

Emtia fiyatlarında tamamlanan haftada, tarife gelişmeleri, ABD Başkanı Donald Trump’ın Çin’e yönelik suçlamaları ve açıklanan makroekonomik veriler etkili oldu.

Bakan Işıkhan, 113. Uluslararası Çalışma Konferansı’na katılacak

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO) tarafından düzenlenen 113. Uluslararası Çalışma Konferansı’na katılacak.

Mahfi Eğilmez: Ne krizi?

Mahfi Eğilmez: Ne krizi?